Ruilen en Retourneren

 

Wat zijn de retourvoorwaarden?

Als je een artikel hebt ontvangen maar je bent toch niet helemaal tevreden, dan heb je het recht om deze binnen 30 dagen te ruilen of te retourneren.

Hier zijn echter wel een aantal uitzonderingen op (conform artikel 10, lid 8.). Dit gaat om producten die niet geschikt zijn om te worden teruggezonden om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne en waarvan de verzegeling na de levering is verbroken.

De volgende artikelen kunnen, in verband met de hygiëne, niet geretourneerd worden wanneer de verzegeling is verbroken:

  • Alle sextoys, waaronder vibrators en dildo's
  • Catsuits, kousen en panty's
  • Pruiken
  • Strings
  • Condooms, tabletten, glijmiddelen en cremes

Seksspeeltjes kunnen alleen retour indien het artikel geseald verpakt is.

Heb je een nieuw seksspeeltje maar ben je toch niet helemaal tevreden? Dan geldt dat deze alleen retour mag indien het product in de originele verpakking zit en geseald is. 

Wil je een product terug sturen? Bekijk dan of het product terug mag worden gestuurd conform onze voorwaarden. Bekijk daarna of het nog in de originele, gesealde verpakking zit. Kan je product terug? Dan kun je het opsturen.

Heb je een product dat defect is? Neem dan contact op met onze klantenservice. 

 

Hoe kan ik mijn bestelling retourneren?

Voldoen artikelen uit je bestelling niet helemaal aan je verwachtingen en wil je deze retourneren? Geen probleem! Hier vind je een stappenplan aan de hand waarvan jij de artikelen gemakkelijk, snel en gratis kunt retourneren met PostNL. 

Stap 1: Controleer of de retourzending voldoet aan onze retourvoorwaarden 

  • Controleer of het artikel niet valt onder onze retour uitzonderingen;
  • Zorg ervoor dat het artikel zich - voor zover redelijkerwijs mogelijk - in de originele staat of fabrieksverpakking bevindt;

Stap 2: Meld de retourzending aan bij onze klantenservice

  • Vul het e-mailadres in dat je hebt gebruikt om de bestelling te plaatsen;
  • Vul het ordernummer in van de bestelling die je wilt retourneren;
  • Klik op 'Zoeken';
  • Je ziet nu een overzicht van de retourneerbare artikelen;
  • Selecteer in het overzicht welke artikelen je wilt retourneren;
  • Selecteer per artikel de retourreden;
  • Let op: alleen bij defecte artikelen kun je selecteren dat je een nieuw artikel wilt ontvangen; 
  • Controleer de selectie en klik op ‘Verzenden’ om de retouraanmelding in te dienen;
  • Je ontvangt binnen enkele minuten een e-mail met verdere retourinformatie; 
  • Heb je geen e-mail ontvangen? Controleer dan tussen je ongewenste e-mails;

Stap 3: Maak de retourzending klaar 

  • Woon je in Nederland? Print het retourlabel dat je via de e-mail hebt ontvangen of laat de barcode uit de e-mail scannen bij een PostNL-punt;
  • Woon je in België? Print het retourlabel dat je via de e-mail hebt ontvangen;
  • Stop de artikelen terug in de originele verzenddoos of verpak deze op een andere manier veilig voor verzending;

Stap 4: Retourneer de zending met PostNL 

  • Lever je retourzending gratis in bij een PostNL-punt bij jou in de buurt; 
  • Je kan de status van je retourzending via de Track & Trace volgen.

De verwerking van de retourzending

Wij informeren je maximaal 14 dagen na ontvangst van je retourzending over de verwerking hiervan.

Wij storten het aankoopbedrag na verwerking van de retourzending terug via de door jou gebruikte betaalmethode. Heb je Klarna als betaalmethode gebruikt? Als je de factuur nog niet hebt betaald hoef je op dit moment niets te doen. Wanneer wij het artikel in goede staat ontvangen, wordt je factuur aangepast of vervalt de betaalverplichting. Heb je verdere vragen over je factuur? Dan verwijzen we je graag door naar de klantenservice van Klarna.

Heb je een defect artikel geretourneerd en aangegeven dat je een nieuw artikel wilt ontvangen? Dan krijg je een e-mail met de Track & Trace van PostNL wanneer wij de vervanging hebben opgestuurd.

 

Ik heb geen printer in huis, wat nu?

Heb je geen printer in huis? Geen probleem!

Als je in Nederland woont kun je de barcode uit de e-mail vanaf je smartphone scannen bij het PostNL-punt. Het retourneren blijft natuurlijk kosteloos. In België biedt PostNL deze mogelijkheid helaas niet. 

 

Waar blijft mijn terugbetaling?

Wij betalen het gehele aankoopbedrag (inclusief eventuele verzendkosten) zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen, terug na ontvangst van de herroepingsmededeling. Wij mogen echter wel wachten met terugbetaling totdat we de producten hebben ontvangen of tot het moment dat je aangetoond hebt deze te hebben opgestuurd. 

Is het niet duidelijk waar je terugbetaling blijft. Neem dan contact met ons op met de volgende gegevens:

  • Bestelnummer
  • Retourbewijs
  • Namen en artikelnummers van de items die je hebt geretourneerd

 

 

Copyright © 2025 Excitante